Sosyal Medya Pazarlama Bölüm 1: Doğru Mecra Konumlandırması

 Merhabalar, bu yazımda sosyal medya pazarlamada doğru mecra konumlandırmasını öğreneceğiz. 

Sosyal Medya Pazarlma


Yanlış Mecra Seçilirse Ne Olur?

Sosyal Medya Pazarlama'da, asıl hedef, müşteri potansiyeli taşıyan herkese ulaşmaktır. Sosyal Medya platformlarında ise farklı kitleler bizi karşılar. Mecra yanlış konumlandırılırsa, müşteri potansiyeli olmayan kişilere ulaşılır. Görüntülenme sayısı fazla olsa bile, ürünü satın alan kişi sayısı bir hayli az olur.

Mecra Konumlandırmasında Nelere Dikkat Edilmelidir?

Mecra konumlandırmasının öneminden bahsettik. Şimdi ise, mecra konumlandırması yaparken nelere dikkat etmemiz gerektiğini öğrenelim.

Instagram Mecra Konumlandırması

Instagram'da mecra konumlandırmasında,
  • Lifestyle Ortam,
  • Genç Kitle,
  • Satış Odaklı Ürünler,
  • Organik Erişim
önemli konulardır.

Instagram'ın, Lifestyle ortama sahip olması, bir yaşam tarzı yaratmada sizlere yardımcı olabilir. Örneğin, günlük yaşamda bir soruna çözüm getiriyorsanız, çözümünüzden önceki hayatın ne kadar can sıkıcı olduğunu, çözümünüzden sonraki hayatın ise ne kadar kolay olduğunu vurgulayarak, yeni bir yaşam tarzı oluşturabilirsiniz.

Genç kitlenin en fazla kullandığı sosyal medya platformlarından olan Instagram'ı, doğal olarak genç kitleye uygun ürünler satıyorsanız değerlendirmeniz gerekir. Örneğin spor ayakkabı satıyorsanız Instagram sizin için biçilmiş kaftan. Fakat klasik ayakkabı satıyorsanız, bu genç kitlenin fazla dikkatini çekmez.

Ürünlerinizi satmanı Instagram'da daha kolay olmasının sebebi, satış odaklı ürünlerin, Instagram'da yerini alması. Bu kısımda fazla söze gerek yok. Ürünlerinizi sosyal medyadan satmak istiyorsanız, Instagramı kullanabilirsiniz.

Instagram'ın kötü yanlarından birine geldik, "Organik Erişim". Instagram algoritmasındaki değişikliklerle birlikte, organik erişimin önemi fazlasıyla arttı. Ücret ödeyerek erişim almak, Instagram için rafa kalktı. Instagram'da var olmak için sabırlı olmanız ve organik erişimden vazgeçmemeniz gerekir.

Facebook Mecra Konumlandırması

Facebook'ta mecra konumlandırmasında,
  • Lifestyle Ortam,
  • Genel Kitle,
  • Satış Odaklı Ürünler,
  • Ürün Odaklı Görseller,
  • Ücretli Erişim
önemli konulardır.

Facebook'un, Instagram gibi Lifestyle bir ortama sahip olması ile aynı örneği burada da  vermek mümkün. Örneğin, günlük yaşamda bir soruna çözüm getiriyorsanız, çözümünüzden önceki hayatın ne kadar can sıkıcı olduğunu, çözümünüzden sonraki hayatın ise ne kadar kolay olduğunu vurgulayarak, yeni bir yaşam tarzı oluşturabilirsiniz.

Facebook'un, genel bir kitleye sahip olması, her yaştan insanlara ulaşabileceğiniz anlamına gelir. Bu nedenle, Instagram öreğininin tersine, hem spor ayakkabı hem de klasik ayakkabı ile satışlarınızı arttırabilirsiniz.

Facebook'ta da, ürünlerinizi satmanız kolaydır. Bunun etkenlerinden birisi satış odaklı ürünlerin konumlanması olsa da, ürün odaklı görsellerin paylaşılması da ikinci ve büyük bir etkendir. İnstagram'da dikkat çekebilmek için, yazı ve fotoğraf bir arada bir tasarım gerekirken, Facebook'ta açıklama kısmının yukarıda olması bu sorunu çözerek, ürün fotoğraflarının daha net görünmesine ve sadece ürün fotoğraflarının net bir şekilde konumlandırılmasına olanak sağlamaktadır.

Facebook'ta erişim satın almakta serbestsiniz. Erişim satın alarak sayfanızı kısa sürede büyütebilirsiniz.

Twitter Mecra Konumlandırması

Twitter'da mecra konumlandırmasında,
  • Metin Odaklı İletişim,
  • Genç ve Spesifik Kitle,
  • Şikeyet Yönetimi,
  • Organik Erişim,
önemli konulardır.

Twitter'ı Twitter yapan şey metin odaklı olarak iletişim kurulmasıdır. Yazı gücünüzün ön planda olduğu bu platformda, resimler pek sıklıkla görülmez. Kampanyanızı duyurmak için yalnızca yazı kullanmak istiyorsanız, Twitter size uygundur. Metin odaklı olduğundan pazarlamada fazla popüler değildir.

Genç kitlelerinin olması pazarlamada avantaj olarak görülse de, spesifik kitlenin olması pazarlamayı dezavantaja çevirebilir. Yalnızca spor haberleri için twitter'ı kullanan birinin, sizin pazarlamaya çalıştığınız ürünü dikkate almaması fazlasıyla muhtemeldir.

Şikayet yönetiminde en çok kullanılan platform denilebilir. İnsanların sesini duyurduğu bu platformda, şikayetlerini paylaşmaları oldukça fazladır. Ürününüz ile ilgili bir şikayeti yönetmek için twitter'ı kullanabilirsiniz.

Instagram'da olduğu gibi, twitter'da da organik erişim önemlidir. Fakat Instagram'da olduğu gibi organik erişim almak kolay değildir. Kısacası twitter pazarlama kullanacaksanız, diğer platformlardan daha fazla zaman ayırmanız gerekebilir.

Youtube Mecra Konumlandırması

Youtube mecra konumlandırmasında,
  • Video Odaklı İletişim,
  • Genç Kitle,
  • Bilinirlik Arttırma,
  • Organik Erişim
önemli konulardır.

Uzun tanıtım videolarınız, sohbetleriniz ya da bilgilendirici videolarız varsa Youtube tam size göre. Video odaklı iletişimi olan Youtube, her türden video çalışmalarınıza ev sahipliği yapar. Burada yazılar ya da resimler yerine videolar konuşur. Burada önemli olan, ilgi çekici videolar hazırlamaktır.

Yine genç kitlenin kullandığı Youtube, hedefi gençler olan firmalar için güzel bir platformdur. Burada etkileyici videolar hazırlandığında genç kitlenin dikkati kolayca çekilebilir.

Youtube'un kullanılmasındaki belki de en önemli konu, bilinirlik arttırmadır. Marka bilinirliğini kolayca arttırarak, ortalama bir zamanda iyi sonuçlar alınabilir. Aynı zamanda, diğer platformlarla birlikte kullanılarak, etkisi katlanabilir.

Instagram ve Twitter'da olduğu gibi Youtube'ta da organik erişim önemlidir. Organik erişim almak Twitter'a göre nispeten daha kolay olsa da, Instagram'dan daha zordur. Unutmayalım ki, algoritmalar kolaylıkla bot yazılımlarını tespit edebilmektedir. Daha fazla kişiye ulaşayım derken, hesabınız en arka plana atılabilir.


Sosyal Medya Pazarlamanın Sonraki Bölümde:
  • Linkedin Mecra Konumlandırması,
  • Verimi Arttırmak,
  • Etkili Sosyal Medya Pazarlama Nasıl Olur?
  • Sosyal Medya Pazarlama Örnekleri
konularını öğreneceğiz. Kaçırmak istemiyorsanız sosyal medyadan takip edebilirsiniz.

Yorum Gönder

0 Yorumlar